Daruhorgok kovácsolással és hőkezeléssel, az optimális szilárdság elérése érdekében.
A horgok szállíthatók megmunkálás nélkül vagy megmunkálva, kiakadásgátlóval vagy szerelvény nélkül, csatlakozó elemekkel (horoganya-horoghíd-biztosítólemez) vagy azok nélkül.
A megfelelő daruhorog kiválasztásával, műszaki alkalmasságával kapcsolatban forduljon szakembereinkhez!
A DIN 15400-as „szabványsorozat” alapján készülő kovácsolt daruhorgok és tartozékaik számos daru horogszerkezetében megtalálhatók.
A csapágyazott horog, a horoghíd, a horoganya szabványosított megoldása évtizedek óta kiforrott és biztonságos megoldást jelent.
A szabvány előírja azokat a követelményeket, amelyek biztosítják a kovácsolt horgok megbízhatóságát.
Lényeges különbség a standard kovácsolt függesztékeknél használt horgokhoz képest, hogy ezeknél a horgoknál
a teherbírás több tényező függvénye, vagyis azonos geometriai méretű és anyagminőségű horgok terhelhetősége eltérő is lehet.
A horog a szabvány szerinti nagyságával - pl. Nr.6 - és szilárdsági osztályával - pl. P - beazonosítható, azonban terhelhetősége a csoportba sorolásától is függ.
Pl.: az Nr. 6 méretű horog 2m/M5 esetén P szilárdsági osztállyal 10 tonna terhelhetőségű.
szilárdsági osztály |
csoportszám (ISO/FEM) |
|||||||||
P | 1Bm/M3 | 1Am/M4 | 2m/M5 | 3m/M6 | 4m/M7 | 5m/M8 | ||||
S | 1Bm/M3 | 1Am/M4 | 2m/M5 | 3m/M6 | 4m/M7 | 5m/M8 | ||||
T | 1Bm/M3 | 1Am/M4 | 2m/M5 | 3m/M6 | 4m/M7 | |||||
V | 1Bm/M3 | 1Am/M4 | 2m/M5 | 3m/M6 | 4m/M7 |
horog építési nagyság |
terhelhetőség t |
|||||||||
Nr.04 | 2 | 1,6 | 1,25 | 1 | 0,8 | 0,63 | 0,5 | 0,4 | 0,32 | 0,25 |
Nr.05 | 2,5 | 2 | 1,6 | 1,25 | 1 | 0,8 | 0,63 | 0,5 | 0,4 | 0,32 |
Nr.08 | 4 | 3,2 | 2,5 | 2 | 1,6 | 1,25 | 1 | 0,8 | 0,63 | 0,5 |
Nr.1 | 5 | 4 | 3,2 | 2,5 | 2 | 1,6 | 1,25 | 1 | 0,8 | 0,63 |
Nr.1,6 | 8 | 6,3 | 5 | 4 | 3,2 | 2,5 | 2 | 1,6 | 1,25 | 1 |
Nr.2,5 | 12,5 | 10 | 8 | 6,3 | 5 | 4 | 3,2 | 2,5 | 2 | 1,6 |
Nr.4 | 20 | 16 | 12,5 | 10 | 8 | 6,3 | 5 | 4 | 3,25 | 2,5 |
Nr.5 | 25 | 20 | 16 | 12,5 | 10 | 8 | 6,3 | 5 | 4 | 3,2 |
Nr.6 | 32 | 25 | 20 | 16 | 12,5 | 10 | 8 | 6,3 | 5 | 4 |
Nr.8 | 40 | 32 | 25 | 20 | 16 | 12,5 | 10 | 8 | 6,3 | 5 |
Nr.10 | 50 | 40 | 32 | 25 | 20 | 16 | 12,5 | 10 | 8 | 6,3 |
Nr.12 | 63 | 50 | 40 | 32 | 25 | 20 | 16 | 12,5 | 10 | 8 |
Nr.16 | 80 | 63 | 50 | 40 | 32 | 25 | 20 | 16 | 12,5 | 10 |
Nr.20 | 100 | 80 | 63 | 50 | 40 | 32 | 25 | 20 | 16 | 12,5 |
Nr.25 | 125 | 100 | 80 | 63 | 50 | 40 | 32 | 25 | 20 | 16 |
Nr.32 | 160 | 125 | 100 | 80 | 63 | 50 | 40 | 32 | 25 | 20 |
Nr.40 | 200 | 160 | 125 | 100 | 80 | 63 | 50 | 40 | 32 | 25 |
Nr.50 | 250 | 200 | 160 | 125 | 100 | 80 | 63 | 50 | 40 | 32 |
A horgokat kovácsolják és hőkezelik az optimális szilárdság és szívóssági tulajdonságok elérése érdekében.
A horgokon lévő rögzített távolságú jelölések lehetővé teszik vizsgálatok során a deformációra vonatkozó kontrollt.
Meghibásodott, elkopott horogszerkezet javítása során gyakran nem elegendő a sérült horog cseréje,
jellemzően a csatlakozó horoghidat, horoganyát, csapágyat is cserélni szükséges.
Egyes nagyobb méretek szabadalakító eljárással készülnek.
A kovácsolt daruhorgok szállíthatók:
- egyágú vagy kétágú kivitelben
- megmunkálás nélkül vagy megmunkálva
- kiakadásgátlóval vagy szerelvény nélkül
- csatlakozó elemekkel (horoganya-horoghíd-biztosítólemez) vagy csatlakozó elemek nélkül